Jean Mallinger

Τα Εσωτερικά Μυστικά
των Πυθαγορείων


"Η Παράδοση είναι το Φως και ο Κανόνας".
                                       ~ Πλούταρχος ~


Πρόλογος

Ο Κικέρων μας βεβαιώνει οτι στη Ρώμη κάποιος δεν θεωρούνταν καλλιεργημένος, εάν δεν ήταν Πυθαγόρειος (Τusculanes, Βιβλ. Ι, κεφ. XVI). Γιατι οι φιλοσοφικές διδασκαλίες του Τάγματος του Κρότωνα, και η ποικιλία των επιστημονικών αποκαλύψεων που γίνονταν στους μαθητές του Πυθαγόρα, περιελάμβαναν ένα τόσο μεγάλο σύνολο γνώσεων, που τίποτα απο αυτά που ενδιαφέρουν τον άνθρωπο, δεν παρέμενε άγνωστο για αυτούς.

Απο τότε, ο κόσμος βέβαια γέρασε πολύ, μα παρόλα τα μεγάλα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνικής, το ανθρώπινο ον άλλαξε λίγο. Παρ' ό,τι το κοσμικό πλαίσιο που γεννήθηκε έχει αλλοιωθεί βαθιά, ο άνθρωπος έχει παραμείνει ο ίδιος σκελετός, ντυμένος με σάρκα. Ο ίδιος εγκέφαλος περιβάλλεται απο αινίγματα και είναι ανίκανος να λύσει το προσωπικό μυστήριο του εαυτού του. Δεν φαίνεται να κατόρθωσε να εισχωρήσει στα καθημερινά μυστικά που είναι η χαρά, ο πόνος, η ζωή, ο θάνατος, οι μόνιμοι παράγοντες ενός προβλήματος αιώνων.

Ο σημερινός πιλότος που συντρίβεται στο έδαφος εξ αιτίας ενός αεροπορικού δυστυχήματος, δεν γνωρίζει περισσότερα πράγματα για το μετά θάνατον μέλλον του, απ' όσα γνώριζε ο ξιφομάχος της Ρώμης, που άφηνε την τελευταία του πνοή στον Ιππόδρομο.

Η ίδια πνευματική ανησυχία ταλανίζει τον σύγχρονο ψυχολόγο, το ίδιο με τον φιλόσοφο του αρχαίου κόσμου. Αυτό μας λέει πως τα μυστικά του Τάγματος των πυθαγορείων για τον άνθρωπο και όσα τον αφορούν παραμένουν σύγχρονα. Διαπιστώνουμε σε όλα τα θέματα έκδηλη επιστροφή στα αρχαία Μυστήρια και ανανέωση του ενδιαφέροντος για το παραδοσιακό Φως. Αυτό το ενδιαφέρον προς τον Σάμιο Δάσκαλο, και τις εσωτερικές του διδασκαλίες, πρέπει να αιτιολογηθεί ως απλή περιέργεια; Δεν πιστεύουμε κάτι τέτοιο, αφού αυτή υπάρχει ανέκαθεν, σε αντίθεση με το ενδιαφέρον για την αναγέννηση του Πυθαγορισμού, που παρατηρείται το πολύ ενάμισυ αιώνα.

Έχει μήπως ως αιτία του τον βαθύ σάλο που επικρατεί, εξ αιτίας των αντιφάσεων του σύγχρονου πολιτισμού, τις οποίες όλες οι φιλοσοφικές σχολές κριτίκαραν; Ή πρέπει να αιτιολογηθεί στην δίκαιη αναζήτηση κάποιας βεβαιότητας, σε εποχή που όλα αποτελούν δοκιμασίες και διαψεύσεις; Η οικονομικοκοινωνική αναστάτωση του αιώνα εκδηλώθηκε με σημαντικές αλλαγές στα ήθη, στη νομοθεσία, και στα πιστεύω και δοξασίες των ανθρώπων.

Μόνο το πεδίο του πνεύματος ξέφυγε απο αυτή την αναταραχή αντιστεκόμενο σε όλες τις αντιθέσεις, παραμένοντας λαμπρό εν μέσω της θυέλλης, με φως ήρεμο.

Σε αυτό τον ήρεμο φάρο στράφηκαν τόσες ψυχές τραυματισμένες απο το μοιραίο, με την ελπίδα να φροντίσουν τα τραύματά τους, και να έχουν καλύτερη τύχη.

Έτσι λοιπόν ψάξαμε μαζί με εκείνους, και για εκείνους, τις πιο κατανοητές θεωρίες του Τάγματος. Ποια ουσιώδη μυστικά είχε αποκαλύψει στους αναζητητές, και ποια καλή υποστήριξη είχε προσφέρει στην υφισταμένη δεινά ανθρωπότητα.

Η θεμελιώδης μας παράθεση των κυριότερων αξιοπερίεργων της πυθαγόρειας διδασκαλίας, είναι εκ των πραγμάτων μικρή, εξ αιτίας της έκτασης του ζητήματος, αλλά και λόγω της ασάφειας των πηγών στις οποίες ανατρέξαμε. Η σκέψη του μεγάλου Εκπαιδευτή της Σάμου ήταν περισσότερο εμπιστευτική όπως γνωρίζουμε, τα "Ακούσματα" ήταν συμβολικά. Όπως η γραφή των Αιγυπτίων, ήταν πολυσήμαντη και έτσι πολλοί ερευνητές παρέμειναν στα σκοτάδια.

Μα δεν είναι, λιγότερο αληθές, πως ο όντως λάτρης της Αλήθειας, μπορεί εν μέσω του άπλετου δάσους του Πυθαγορισμού, να συλλέξει άπειρα μυστικά άνθη, σε μία συγκομιδή που μπορεί να είναι πλούσια και ωφέλιμη, αν αναλογιστεί κάποιος οτι το άρωμά τους επέζησε στο μονότονο πέρασμα των αιώνων.

Ακριβώς όπως ο Ανταίος, επίσης, αισθανόταν τις δυνάμεις του να αναγεννώνται όποτε άγγιζε με τα πόδια του την Μητέρα Γαία, έτσι και ο υπομονήν έχων λάτρης των Μυστηρίων, πρόκειται να αντιληφθεί τον εαυτό του ισχυρότερο στον καθημερινό αγώνα της ζωής, όποτε μπορεί εξ αιτίας τους, να αγγίξει με το μέτωπό του τον θόλο της όντως κοιτίδας του, τον Ουρανό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε, ρωτήστε, προτείνετε: